❗️Autoritatea Aeronautică Civilă informează:

12.06.23

Urmare a ședinței Comisiei de certificare a operatorilor aerieni, convocată de Autoritatea Aeronautică Civilă în cadrul căreia au fost invitați reprezentanții companiei aeriene ”Fly One”, au fost discutate circumstanțele care au dus la anularea, în ultimele zile, a mai multor zboruri, măsurile întreprinse de către operatorul aerian, precum și aspectele ce țin de protecția consumatorilor și acordarea asistenței persoanelor care au fost afectate de această situație.

 

Prin urmare, operatorul aerian a declarat că anulările în lanț au fost provocate de defectarea a 3 aeronave concomitent, nefiind posibilă înlăturarea defecțiunilor într-o perioadă restrânsă de timp. Totodată, acesta a comunicat că, pentru ziua de sâmbătă, 10 iunie curent, nu s-a reușit acordarea asistenței tuturor pasagerilor curselor anulate, din cauza defectarii aeronavei înainte de decolare. Situația a fost ulterior remediată iar pentru zilele următoare pasagerilor le-a fost oferit asistența necesară, inclusiv oferirea de hrană și informații privind drepturile acestora.

 

Autoritatea Aeronautică Civilă reamintește că în cazul anulării sau întârzierii de lungă durată a zborurilor, conform Hotărârii Guvernului nr. 836/2012, operatorul aerian este obligat să acorde toată asistența necesară, inclusiv oferirea de hrană, cazare, rerutare, dar și compensați în funcție de distanța ortodromică dintre aeroporturi.

 

Pentru mai multe detalii și informații privind drepturile pasagerilor, Vă rugăm să consultați următoarele adrese:

 

În cazul întârzierii îndelungate a zborurilor: [ https://www.caa.md/zboruri-intirziate-3-29 | https://www.caa.md/zboruri-intirziate-3-29 ]

 

În cazul anulării zborului: [ https://www.caa.md/zboruri-anulate-3-30 | https://www.caa.md/zboruri-anulate-3-30 ]