În conformitate cu prevederile Codului administrativ al Republicii Moldova, prin petiție, se înțelege orice cerere, sesizare sau propunere adresată unei autorități publice de către o persoană fizică sau juridică.
Cererile privind accesul la informații nu sunt considerate petiții în sensul Codului administrativ și se examinează potrivit Legii nr.148 din 09.06.2023 privind accesul la informațiile de interes public.
Petiția poate fi depusă:
- electronic, fiind expediată prin poșta electronică la adresa email.
- prin intermediul Oficiilor Poștale la adresa mun. Chişinău, bd. Dacia, 80/3.
Cerinţe faţă de petiţie:
Potrivit art. 75 alin. (1) din Codul administrativ, petiţia conţine următoarele elemente:
a) numele şi prenumele sau denumirea petiţionarului;
b) domiciliul sau sediul petiţionarului şi adresa de poştă electronică dacă se solicită răspuns pe această cale;
c) denumirea autorităţii publice;
d) obiectul petiţiei şi motivarea acesteia;
e) semnătura petiţionarului ori a reprezentantului său legal sau împuternicit, iar în cazul petiţiei transmise în formă electronică – semnătura electronică.