Drepturile pasagerilor

Drepturile pasagerilor

În caz de probleme în timpul călătoriei cu avionul, pasagerii au anumite drepturi. Acestea se aplică în situaţiile în care programul călătoriei este perturbat din cauza întârzierilor, anulărilor şi suprarezervărilor, pierderii sau deteriorării bagajului.

În Republica Moldova, drepturile pasagerilor în transportul aerian sunt reflectate în Regulamentul privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 836 din 08 noiembrie 2012.

Obţinerea unei rambursări sau despăgubiri:

În cazul în care consideraţi că au fost încălcate drepturile dumneavoastră, prevăzute de legislaţia în materie de drepturi ale pasagerilor aerieni:

· Completaţi formularul de plângere privind încălcarea drepturilor pasagerilor http://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_ro.pdfhttp://europa.eu/youreurope/citizens/images/theme/ico-external-link.png şi trimiteţi-l companiei aeriene. Nu uitaţi să păstraţi o copie.

· Dacă nu obţineţi niciun rezultat sau dacă răspunsul nu este satisfăcător, puteţi adresa o plângere către Agenția pentru Protecția Consumatorilor din Republica Moldova, organismului naţional competent, desemnat prin Hotărârea de Guvern nr. 836 din 08 noiembrie 2012.

· Dacă incidentul a avut loc într-o ţară terţă, dar a implicat o companie aeriană din UE, puteţi trimite plângerea autorităţilor competente din ţara europeană de destinaţie. O listă cu toate Centrele Europene precum şi cu datele de contact ale acestora, puteţi găsi AICI: http://ec.europa.eu/consumers/redress/ecc_network/webcenters_en.htm.